الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

الگوریتم موش کور گوگل چیست

پس از بررسی الگوریتم‌ گوگل فرد، الگوریتم دزد دریایی و الگوریتم گورخر، حال نوبت به بررسی الگوریتم موش کور گوگل می‌رسد. الگوریتم موش کور نیز یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که بسیار معروف است و تغییرات زیادی را در نتایج گوگل حاصل کرده است.

الگوریتم موش کور یا GOOGLE POSSUM یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است. به روز رسانی الگوریتم موش کور گوگل هرگز به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است اما در سپتامبر ۲۰۱۶ راه اندازی شد و باعث شد تغییراتی در نتایج گوگل به وجود بیاید.

این کار باعث خوشحالی برخی از صاحبان سایت شد و حتی باعث ناراحتی برخی دیگر از صاحبان سایت نیز شد. با راه اندازی الگوریتم موش کور نتایج به درستی نمایش داده شدند و سایت‌هایی که این الگوریتم را رعایت نمی‌کردند از نتایج گوگل حذف شدند.

در این مقاله به چگونگی تاثیر الگوریتم اپاسوم کور بر نتایج گوگل می‌پردازیم و هر آنچه در مورد این الگوریتم نیاز است بدانید را به شما می‌گوییم. پس با ما همراه باشید تا از جریمه شدن توسط الگوریتم موش کور جلوگیری کنید.

 

الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور، بزرگترین به روز رسانی است که پس از سال ۲۰۱۴ ارائه شده است. این الگوریتم برای تکمیل کار دیگر الگوریتم‌های گوگل و همچنین برای رفع اشکالات الگوریتم‌هایی که قبل از آن ایجاد شده‌اند، ارائه شد.

این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه زمانی کسب و کار‌ها را در نتایج جستجوی محلی نشان دهد. همچنین الگوریتم موش کور گوگل بر روی کار‌هایی که به هم شباهت داشته و در یک مکان قرار دارند تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

همچنین توسط این الگوریتم، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که توسط یک نفر اداره می‌شوند و یا آدرس یکسانی دارند، فیلتر شده و در نتایج نشان داده نخواند شد. بعد از ارائه این الگوریتم و با آزمایش بیش از ۱۳۰۰ کسب و کار مختلف اینترنتی نتیجه گرفته شد که، الگوریتم موش کول گوگل بر روی ۶۴٪ از کسب و کار‌های اینترنتی تاثیر گذاشته و جایگاهشان را تغییر داده است.

هدف اصلی از به روزرسانی الگوریتم موش کور را می‌توان، به روز رسانی نتایج محلی و جلوگیری از نمایش سایت‌های هرز و کپی شده دانست. سایت‌هایی که نام، آدرس، شماره تماس و… یکسانی با یک سایت دیگر داشته باشند، توسط الگوریتم موش کور هرز شناخته می‌شوند و جایی در نتایج گوگل نخواهند داشت.

مطالعه بیشتر: الگوریتم کبوتر گوگل، الگوریتم موبایل گدون گوگل

 

الگوریتم موش کور گوگل بر چه سایت‌هایی تاثیر می‌گذارد؟

الگوریتم موش کور گوگل بر روی برخی کسب و کار‌های اینترنتی تاثیر گذار است. ما این سایت‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم که در ادامه هر یک را به شما توضیح خواهیم داد.

الگوریتم موش کور گوگل بر چه سایت‌هایی تاثیر می‌گذارد؟

 

سایت‌هایی که خارج از محدوده‌ی شهری قرار دارند

قبل از شروع به کار کردن این الگوریتم، کسب و کار‌هایی که در خارج از شهر بودند، در نتایج جستجو شده در شهر نشان داده نمی‌شدند یا به عبارت ساده‌تر اگر شما دارای کسب و کاری در حومه‌ی شهر ارومیه باشید، کسب و کار شما در نتایج مربوط به کارتان در شهر ارومیه نشان داده نمی‌شد. با ورود الگوریتم موش کور این مشکل رفع شد و سایت‌هایی که در خارج از محدوده‌ی شهری بودند نیز در نتایج نمایش داده شد.

 

چند سایتی که توسط یک نفر مدیریت می‌شوند

از موارد دیگری که الگوریتم موش کور بر روی آن‌ها تاثیر مستقیم گذاشت، سایت‌هایی بودند که توسط یک نفر مدیریت می‌شدند. فرض کنید شما مدیر چندین سایت هستید و همه‌ی سایت‌ها متعلق به شماست. اگر بخواهیم کامل‌تر کنیم، فرض کنید شما چندین سایت طراحی سایت را مدیریت می‌کنید. اگر کلمه‌ی طراحی سایت را جستجو کنیم، یکی از سایت‌های شما نمایش داده خواهد شد. الگوریتم موش کور گوگل بر روی این نوع سایت‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

 

سایت‌هایی که مشابه هم بوده و در یک مکان واقع شده‌اند

با توجه به این که امکان دارد دو شرکت مربوط به هم در یک ساختمان یا مجتمع قرار بگیرند، در جستجوی کسب و کار آن‌ها فقط یکی از دو سایت در نتایج ظاهر می‌شد که این یک مشکل بزرگ برای گوگل محسوب می‌شد. اگر بخواهیم راحت‌تر بیان کنیم، فرض کنید شما شرکت طراحی لوگو را در یکی از مجتمع‌های ارومیه راه اندازی کرده‌اید و از قضا یک شرکت طراحی لوگو نیز در همان مجتمع قرار دارد.

تا قبل از ایجاد الگوریتم GOOGLE POSSUM، وقتی کاربری در شهر ارومیه شرکت طراحی لوگویی را جستجو می‌کرد، گوگل به صورت تصادفی یکی از شرکت‌های موجود در آن مجتمع را در نتایج ظاهر می‌کرد و شرکت بعدی شانس نمایش داده شدن در نتایج را نداشت. اما با به کار آمدن الگوریتم موش کور این مشکل گوگل حل شد و حالا هر چند شرکت در یک مجتمع باشند را در نتایجش نشان می‌دهد.

 

چگونه سایت خود را برای الگوریتم موش کور بهینه کنیم؟

با توجه به این که الگوریتم‌های گوگل مرتب به روز رسانی می‌شوند، هیچ تضمینی برای نمایش کسب و کار اینترنتی شما وجود ندارد. اما به هر حال برخی مراحل وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سایت خود را برای الگوریتم موش کور بهینه کنید و گوگل را وادار کنید سایت شما را بالاتر از رقیبانتان نمایش دهد.

اگر می‌خواهید جایی در نتایج گوگل داشته باشید باید سئوی محلی مناسبی داشته باشید. همچنین با در نظر گرفتن برخی جوانب کاری کنید که سئوی محلی سایت شما به نسبت رقیبانتان قوی‌تر باشد. برای این که سایت شما بتواند از فیلتر این الگوریتم رد شود، مطمئن شوید که کسب و کار شما تکراری نبوده و اطلاعات نادرستی در سایت خود قرار نداده‌اید.

به روز رسانی موش کور گوگل بیشتر به مرتبط بودن اهمیت می‌دهد. برای این که به گوگل بفهمانید که سایت شما مرتبط است، باید اطلاعات و دسته بندی محلی شما در google my business، yahoo و.. به درستی و مرتبط قرار گرفته باشند.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم موش کور بهینه کنیم؟

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی یکی دیگر از الگوریتم‌های گوگل پرداختیم. الگوریتم موش کور گوگل یکی از الگوریتم‌های گوگل است که بعد از الگوریتم کبوتر، بزرگ‌ترین تغییر را در جستجوی محلی ایجاد کرد. این الگوریتم در زمان انتشار سر و صدای زیادی را به پا کرد و تغییرات زیادی را نیز در نتایج گوگل اعمال کرد.

الگوریتم موش کور بر کسب و کار‌هایی که خارج از محدوده‌ی شهر قرار گرفته اند، چند کسب و کار‌ی که توسط یک نفر مدیریت می‌شود و کسب و کار‌هایی به یکدیگر مشابه بوده و در یک مکان واقع شده‌اند تاثیر گذار بود و جایگاه این دسته از کسب و کار‌ها را تغییر داد.

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از این الگوریتم داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که همه‌ی الگوریتم‌های گوگل برای بهبود نمایش نتایج گوگل ایجاد شده‌اند و تغییرات زیادی را در نتایج نشان داده شده اعمال کرده‌اند. از این رو رعایت الگوریتم موش کور و همه‌ی الگوریتم‌های گوگل برای حذف نشدن سایتمان ضروری است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان