الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

الگوریتم کبوتر گوگل یکی از الگوریتم‌های گوگل است که پس از الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار ایجاد شد. الگوریتم گورخر، الگوریتم دزدان دریایی، الگوریتم موش کور و الگوریتم فرد گوگل به شما توضیح داده شد. حال نوبت توضیح الگوریتم کبوتر گوگل است.

برای این که بهتر بتوانیم مفهوم الگوریتم کبوتر را درک کنیم، کافیست کلمه‌ی رستوران را در گوگل سرچ کنید. گوگل نزدیک‌ترین رستوران‌های اطراف شما را نشان خواهد‌داد. این کار به دلیل ایجاد شدن الگوریتم کبوتر رخ داده‌است.

تمامی الگوریتم‌های گوگل در تلاش هستند تا عملکرد کلی گوگل را در نمایش نتایج بهبود بخشند. از این رو الگوریتم گوگل کبوتر نیز از این قضیه مستثنا نیست. در این مقاله قصد داریم الگوریتم Pigeon را به شما شرح دهیم و تمامی نکات مربوط به این الگوریتم را به شما توضیح دهیم.

 

الگوریتم کبوتر

الگوریتم گوگل کبوتر برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و بعد از گذشت مدتی، در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴ در کشور‌های انگلیس، استرالیا و کانادا مورد استفاده قرار گرفت. این الگوریتم به عنوان بزرگترین رویداد الگوریتم محلی نیز شناخته شد.

الگوریتم کبوتر نامی است که به یکی از به روز‌رسانی‌های الگوریتم محلی گوگل داده شده است. این الگوریتم در ۲۴ جولای ۲۰۱۴ ایجاد شده است. موتور جستجوی گوگل برای این که بتواند نتایج دقیق‌تری را به دست کابران برساند اقدام به به روزرسانی این الگوریتم کرد. هدف از ایجاد الگوریتم کبوتر گوگل این بود که عملکرد گوگل بهبود یابد و لیست محلی را دقیق‌تر نمایش دهد.

این الگوریتم علاوه بر نتایج گوگل بر نتایج google map نیز تاثیر می‌گذارد. ایجاد الگوریتم کبوتر باعث تغییرات بسیار زیادی در نتایج گوگل شد و تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی نتایج گوگل گذاشت. با ایجاد این الگوریتم، پارامتر‌های جدیدی برای نمایش نتایج ایجاد شد و فاصله و مکان تاثیر خود را بر رتبه‌بندی گوگل گذاشتند.

با ایجاد شدن الگوریتم کبوتر گوگل کاربر توانست به نزدیک‌ترین گزینه‌ها از نظر مکانی و فاصله دست پیدا کند و در گزینه‌های اول گوگل، نزدیک‌ترین گزینه‌ها از لحاظ فاصله به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟

 

طرز کار الگوریتم کبوتر گوگل

تا قبل از ایجاد الگوریتم Pigeon چیزی به نام فاصله‌ی مکانی در نتایج نشان داده شده توسط گوگل دخالت نداشت. اما پس از انتشار این به روزرسانی همه‌ی نتایج گوگل تغییر کرد فاصله‌ی مکانی تاثیر خود را بر نتایج گذاشت. برای این که طرز کار الگوریتم گوگل کبوتر را بهتر درک کنید با یک مثال توضیح می‌دهیم.

طرز کار الگوریتم کبوتر گوگل

فرض کنید در شهر ارومیه قرار دارید و می‌خواهید به کافه‌ای بروید. اگر در گوگل کلمه‌ی رستوران را جستجو کنید، تمامی رستوران‌های موجود در شهر ارومیه و نزدیک‌ترین رستوران‌ها به شما نمایش داده خواهد‌ شد. حال اگر این کار را در شهر تهران انجام دهید، رستوران‌های موجود در آن شهر به شما نمایش داده می‌شود.

اکنون کار الگوریتم کبوتر گوگل را متوجه شدید. الگوریتم کبوتر باعث شد تا نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای شما نمایش داده شوند و از این رو محتوای مکانی نیز به گوگل اضافه شد. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، کار الگوریتم گوگل کبوتر، نمایش نتایج نزدیک به شماست.

مطالب مفید: پیج رنک گوگل چیست؟

 

چگونه سایت خود را بر مبنای الگوریتم کبوتر جلو ببریم؟

همانطور که گفته شد، کار اصلی الگوریتم کبوتر، نمایش نتایج در نزدیک‌ترین موقعیت مکانی به کاربر است. از این رو باید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که موتور‌های جستجوی گوگل سایت ما را نیز در آن نتایج قرار داده و نمایش دهند. برای این کار باید برخی اصول را رعایت کنیم.

  • اولین نکته‌ای که باید رعایت شود این است که سایت خودمان را در نقشه گوگل ثبت کنیم. برای این کار باید یک جیمیل داشته باشید و پس از ورود به google map، مکان مورد نظر خود را پیدا کرده و بعد از پر کردن همه‌ی گزینه‌ها، سایت خود را بر روی نقشه گوگل ثبت کنید. ناگفته نماند که این کار تاثیر بسیار زیادی بر سئوی فنی سایت شما نیز دارد.
  • دومین نکته‌ای که در طراحی سایت باید رعایت کنید، نوشتن آدرس و اطلاعات دقیق سایتتان است. ربات‌های گوگل تمامی محتوا‌های شما را می‌فهمند. از این رو قرار دادن آدرس دقیق و درست نیز باعث می‌شود تا ربات‌های گوگل بفهمند که سایت ما در کدام منطقه قرار گرفته‌است.
  • یکی دیگر از روش‌هایی که برای بهتر دیده شدن سایت از نظر الگوریتم کبوتر گوگل می‌توان از آن استفاده کرد، گزارش سایت‌هایی که بر مبنای قوانین گوگل حرکت نمی‌کنند، است. با گزارش سایت‌های اسپم، می‌توانید جایی برای سایت خود باز کنید.
  • از دیگر مواردی که تاثیر زیادی در بهبود سایت از نظر این الگوریتم دارد، نظرات و کامنت‌ها در بخش google maps است. اگر سایت خود را در بخش گوگل مپس ثبت کرده باشید، کاربران می‌توانند در آن بخش نظرات خود را در مورد کسب و کار شما بیان کنند. این کار باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود و هر چه سایت شما سئوی قوی‌تری داشته باشد، در جایگاه بهتری نیز قرار خواهد‌گرفت.
  • نشانه گذاری اسکیما نیز تاثیر به سزایی در این الگوریتم دارد. همانطور که ربات‌های گوگل قادر به درک آدرس و مشخصات شما هستند، می‌توانند کد‌های اسکیمای شما را نیز درک کنند. نوشتن کد اسکیما را می‌توان به عنوان رابطی بین سایت و گوگل دانست. از این رو نوشتن کد اسکیما نیز بسیار ضروری است.

 

رابطه‌ی الگوریتم کبوتر با سئو سایت

همانطور که می‌دانید تمامی الگوریتم‌های گوگل برای بهبود عملکرد گوگل ایجاد شده‌اند. رعایت الگوریتم‌ها نیز باعث بهتر دیده شدن سایت‌ها از نظر موتور جستجوی گوگل می‌شود. از این رو رعایت الگوریتم کبوتر باعث می‌شود سئوی سایت شما بهبود یابد و هر چه سئوی سایت شما قوی شود، در رتبه‌‌های بهتری از  نتایج گوگل قرار خواهید گرفت.

 

الگوریتم گوگل کبوتر چه تغییراتی در کسب و کار‌ها ایجاد کرد؟

الگوریتم کبوتر تغییرات زیادی را در کسب و کار‌ها ایجاد کرده است. مهم‌ترین تغییر نیز نمایش سایت‌ها بر اساس موقعیت مکانی است. اگر کسب و کارتان در ارومیه باشد، کاربری در ارومیه کسب و کار شما را جستجو می‌کند، سایت شما در گزینه‌های اول گوگل قرار خواهد گرفت.

قبل از انتشار بروز‌رسانی کبوتر، نتایج بسیار گسترده بود و همه‌ی سایت‌ها نشان داده می‌شدند و فقط چند سایت که بسیار قوی بودند، در هر موقعیت مکانی نشان داده می‌شدند. این کار باعث می‌شد اگر فردی در ارومیه طراحی سایت را جستجو کند، امکان دیده شدن شرکت‌های طراحی سایت در ارومیه بسیار کم باشد.

الگوریتم گوگل کبوتر چه تغییراتی در کسب و کار‌ها ایجاد کرد؟

با ایجاد الگوریتم کبوتر این اتفاق دیگر نیوفتاد و اگر فردی در شهر ارومیه کلمه‌ی طراحی سایت را جستجو کند، در اولین گزینه‌‌ها بهترین شرکت‌های طراحی سایت در شهر ارومیه نمایش داده می‌شود. از این رو بستری برای کسب و کار‌ها فراهم شد تا افراد بتوانند کسب و کارشان را در مموقعیت مکانی خودشان گسترش دهند.

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییراتی که بعد از انتشار این الگوریتم ایجاد شد، تغییرات ظاهری گوگل بود. بعد از انتشار الگوریتم گوگل کبوتر، نشان دادن موقعیت مکانی نیز به نتایج گوگل اضافه شد. به گونه‌ای که اگر شما کلمه‌ی کافه را در گوگل جستجو کنید اولین قسمتی که به چشم شما می‌خورد، نقشه‌ای است که روی آن تمام کافه‌های نزدیک به شما نشان داده شده‌اند.

 

دایرکتوری چیست؟

بعد از انتشار الگوریتم Pigeon یک نوعی از سایت‌ها رونق بسیاری گرفتند و بسیاری از سایت‌ها اقدام به طراحی این نوع سایت‌ها کردند. Directory به معنای فهرست راهنما است. طراحی وبسایت‌های دایرکتوری بعد از ایجاد piegeon algorithm بسیار زیاد شده است. برای این که سایت‌های دایرکتوری را بهتر درک کنید با یک نمونه به شما توضیح می‌دهیم.

اگر در شهر ارومیه قرار دارید و کلمه‌ی کافی شاپ را سرچ کنید، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که متعلق به هیچکدام از کافی شاپ‌ها نمی‌باشد. در این سایت‌ها اطلاعات تمامی کافی شاپ‌های شهر ارومیه نوشته شده است.

به طور کلی می‌توان گفت سایت‌های دایرکتوری، سایت مرجعی هستند که تمامی کسب و کار‌های مرتبط در آن سایت‌ها قرار دارد. با به روی کار آمدن جستجوی محلی و الگوریتم گوگل کبوتر، طراحی سایت دایرکتوری نیز بسیار افزایش یافت.

 

جمع بندی

گوگل برای بهبود عملکرد خود الگوریتم‌های بسیار زیادی را انتشار داده است تا بتواند بهترین و دقیق‌ترین نتایج را به کاربران نشان دهد. در این مقاله یکی از الگوریتم‌های گوگل به اسم الگوریتم کبوتر را به شما توضیح دادیم و فهمیدیم که این الگوریتم، جزو مهم‌ترین الگوریتم‌هایی است که گوگل انتشار داده است. با ایجاد الگوریتم گوگل کبوتر، تغییرات بسیار زیادی در نتایج نمایش داده شده توسط گوگل ایجاد شد.

همچنین دریافتیم، با ثبت سایت در گوگل مپس، نوشتن کد اسکیما، نوشتن اطلاعات و آدرس دقیق می‌توانیم سایت خود را به خوبی جلو برده و در جستجوی محلی جایگاه بسیار مناسبی کسب کنیم. علاوه بر این دانستیم که الگوریتم کبوتر گوگل تاثیر بسیار زیادی در سئوی سایت دارد و با رعایت این الگوریتم می‌توانیم جایگاه بهتری در رتبه‌های گوگل کسب کنیم.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان