الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر گوگل چیست

امروزه یکی از کار‌هایی که رونق بسیاری گرفته است کسب و کار اینترنتی می‌باشد و افراد زیادی از بستر اینترنت برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در بازار کسب و کار آنلاین و اینترنتی یکی از مهم‌ترین و محبوبت‌ترین بخش‌ها طراحی سایت فروشگاهی آنلاین است.

این کار باعث شد تا افراد سودجو تصمیم به کلاه‌برداری و دزدی از این راه بگیرند. به همین دلیل گوگل مجاب شد تا با طراحی یک الگوریتم از این کار جلوگیری کند. اسم این الگوریتم، الگوریتم گورخر است.

گوگل با طراحی این الگوریتم کاری کرد که دیگر سایت‌های نا‌معتبر در نتایج گوگل نشان داده نشوند. این عمل موتور جست و جوی گوگل باعث شد تا افراد بتوانند به سایت‌های فروشگاهی اینترنتی اطمینان بیشتری حاصل کنند و از این رو بازار طراحی سایت فروشگاهی در گوگل بسیار داغ شد.

در ادامه به توضیح الگوریتم گورخر یا همان گوگل Zebra خواهیم پرداخت و همه‌ی نکته‌های مورد نیاز در مورد این الگوریتم را به شما خواهیم گفت.

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

طی چند سال اخیر تعداد سایت‌های فروشگاهی بسیار زیاد شده است و با شما یک جست و جوی ساده متوجه این قضیه خواهید شد. از این رو یکی از عواملی که بسیار مهم می‌باشد این است که، کدام یک از این سایت‌ها معتبر و قابل اطمینان است و از کدام یک می‌توانیم بدون دردسر خرید کنیم.

با توجه به این که تعداد سایت‌ها زیاد است، نباید این نکته را فراموش کرد که این قضیه می‌تواند بازار کلاه‌برداران را بسیار داغ کند. از این رو بستری برای این قشر از افراد فراهم شد تا به راحتی و با طراحی سایت فروشگاهی نامعتبر بتوانند به راحتی دزدی کنند.

پس از این اتفاق گوگل یک الگوریتم را طرح و به همه معرفی کرد. این الگوریتم جزو یکی از چندین الگوریتم گوگل می‌باشد که فقط برای سایت‌های فروشگاهی از آن استفاده می‌شود. اسم این الگوریتم، الگوریتم گورخر (google zebra algoritm) می‌باشد.

رنگ پوست گورخر سیاه و سفید است و باعث دور شدن حشرات از خود می‌شود. الگوریتم گورخر نیز به همین صورت است. این الگوریتم فیلتری را فراهم کرده تا سایت‌های نامعتبر دیگر نتوانند از آن عبور کرده و در نتایج نشان داده شوند.

سایت‌های فروشگاهی موجود در نتایج گوگل به دو بخش، قبل و بعد از الگوریتم گورخر گوگل تقسیم می‌شوند. بعد از الگوریتم گورخر، دیگر سایت‌های کلاهبرداری نتوانستند به خواسته‌هایشان برسند و این امر باعث شد تا امروزه همه‌ی نتایجی که گوگل نشان می‌دهد معتبر و قابل اطمینان باشند.

الگوریتم گورخر گوگل

هدف از ایجاد الگوریتم گورخر

با افزایش کلاهبرداری در گوگل و زیاد شدن تعداد سایت‌های کلاهبرداری، اولین فردی که مقصر شناخته می‌شد خود گوگل بود. از این رو اعتماد مردم نسبت به گوگل سلب می‌شد. هر چه اعتماد به یک سایت یا اپلیکیشن کمتر شود، افرادی که از آن استفاده می‌کنند کمتر می‌شود و آن سایت یا اپلیکیشن اعتبار خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل گوگل به فکر چاره‌ای برای این سایت‌های کلاهبرداری افتاد.

پس از آن گوگل تصمیم گرفت با الگوریتم گورخر این مشکل را حل کند. الگوریتم گورخر گوگل با هدف حذف سایت‌های کلاهبرداری ایجاد شد. با این کار گوگل توانست دوباره اعتماد کاربران را به خود جلب کند. الگوریتم گورخر با بررسی همه‌ی سایت‌های فروشگاهی و اعتبار آن‌ها و در نظر گرفتن همه‌ی جوانب، آن‌ها را رتبه بندی کرده و در نتایجش نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: الگوریتم دزدان دریایی، الگوریتم کبوتر گوگل، الگوریتم گوگل فرد، الگوریتم موبایل گدون گوگل و الگوریتم موش کور گوگل

تاثیرات الگوریتم گورخر بر روی سئوی سایت چگونه است؟

الگوریتم گوگل پیج رنک با بررسی سایت‌ها و بررسی همه‌ی جوانب کمی و کیفی سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند. از این رو اگر سایتی الگوریتم گورخر را اعمال نکرده باشد در نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد و یا اگر هم نمایش داده شود به رنک‌ها و نتایج پایین‌تر در گوگل خواهد آمد.

صفحه اول گوگل جاییست که بیشترین امکان دیده شدن در آن صفحه وجود دارد. هر‌چه سایت شما در رده‌های پایین‌تری قرار گیرد و در صفحه‌های بعدی گوگل نمایش داده شود، امکان دیده شدن سایت شما کمتر می‌شود. و برعکس آن، هر چه سایت شما در رتبه‌های بهتری قرار گیرد امکان جذب کاربر در سایت شما بیشتر خواهد شد.

تاثیرات الگوریتم گورخر بر روی سئوی سایت چگونه است

با توجه به این‌ که یکی از عواملی که در سئو از اهمیت زیادی برخوردار است تعداد کلیکی است که سایت شما دارد، اگر سایت شما در رتبه‌های برتر گوگل قرار گیرد تعداد کلیک‌های شما بیشتر خواهد شد از این رو سئوی سایت شما نیز بهتر خواهد شد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که با رعایت الگوریتم گورخر، سایت فروشگاهی شما به رتبه‌های بالاتری در گوگل می‌رسد و تعداد فروش محصولات شما نیز بالا خواهد رفت.

ما در طراحی سایت در شهر ارومیه نیز با رعایت الگوریتم گورخر، سایتی معتبر و قابل استفاده را به شما ارائه می‌دهیم.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم گورخر بهینه سازی کنیم؟

همانطور که گفته شد گوگل سعی دارد سایت‌های نامعتبر و یا بی کیفیت را از نتایج خود حذف کند. حال سوال اینجاست که چه سایت‌هایی از نظر گوگل بی کیفیت و نامعتبر هستند؟

سایت‌هایی که از نظر سئو دارای مشکل باشند، از نظر گوگل بی کیفیت هستند. پس باید سایت خود را کاملا بهینه طراحی کنید. اگر می‌خواهید توسط الگوریتم گورخر گوگل از نتایج حذف نشوید باید به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد کد‌های برنامه نویسی است. سایت شما نباید مشکلاتی در برنامه نویسی داشته باشد. همچنین از نوشتن کد‌های اضافی به شدت خودداری کنید. این نکته برای گوگل بسیار حائز اهمیت است.
  • راه‌های ارتباطی و اطلاعات صاحب سایت باید واقعی باشد. اگر گوگل تشخیص دهد که شماره و یا اسمی که استفاده کرده اید وجود خارجی نداشته باشد شما را به عنوان یک فرد ناشناس حساب کرده و سایتتان را در نتایج نشان نخواهد داد.
  • سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید. گوگل همه‌ی موارد را در نظر می‌گیرد و از نظر گوگل این مورد بسیار مهم است که همه‌ی افراد با هر دستگاهی بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
  • اگر درگاهی که برای پرداخت هزینه از آن استفاده می‌کنید نامعتبر باشد، قطعا از نتایج حذف خواهید شد. پس این نکته را فراموش نکنید که در طراحی سایت فروشگاهی معتبر بودن مهم‌تر از هر چیزی است.
  • از دیگر مواردی که در بهینه سازی سایت برای الگوریتم گورخر باید به آن توجه کرد نوشتن کد اسکیما می‌باشد. گوگل برای این که متوجه محتوای شما شود باید بتواند کلیات محتوا را درک کند. نشانه گذاری اسکیما این کار را برای گوگل میسر می‌کند. به عبارت ساده‌تر اسکیما زبان مشترک بین طراح سایت و موتور‌های جست و جوی گوگل می‌باشد که ارتباط بین طراح و گوگل را راحت‌تر می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله هر آنچه در مورد الگوریتم گورخر گوگل لازم بود به شما گفته شد. فهمیدیم که الگوریتم گورخر گوگل برای سایت‌های فروشگاهی ایجاد شده است تا کسب و کار کلاهبرداران را خراب کند و دیگر کسی نتواند از این راه اقدام به دزدی کند.

همانطور که در این مطلب نیز گفته شد، رعایت الگوریتم گوگل تاثیر به سزایی در سئوی سایت شما دارد و با رعایت کردن این الگوریتم سایت شما در رتبه‌های برتر گوگل قرار خواهد گرفت و ورودی کاربر سایت شما بیشتر خواهد شد. از این رو فروش محصولات شما بیشتر خواهد شد.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید و می‌خواهید سایتتان برای الگوریتم‌های گوگل نیز بهینه باشد ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ و برندینگ وب مایندر این کار را بر عهده می‌گیریم و با استفاده از متد‌های روز دنیا سایت فروشگاهی مد نظر شما را طراحی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان